niedziela, 15 kwietnia 2018

Recenzja książki ,,Bieg do gwiazd"

Piękna i słoneczna niedziela idealna na recenzję! I to nie byle jakiej książki moi drodzy :) Dziś przychodzę do was z recenzją wspaniałej książki, która została napisana przez polską autorkę! Ciekawi? W takim razie zapraszam do czytania :D 




Czy diagnoza lekarska przekreśli marzenia młodej dziewczyny?

Cukrzyca. Słowo, które zmienia życie na zawsze. Choroba, z którą każdy może mieć do czynienia. Błogosławieństwo czy klątwa?
Ada była pewna, że usłyszała wyrok śmierci. Bez wsparcia rodziców i przyjaciół coraz bardziej zamykała się w sobie, popadając w depresję. Po wyjściu ze szpitala psychiatrycznego dostała list od babci, który diametralnie zmienił jej nastawienie do rzeczywistości. Zapragnęła stać się normalną nastolatką, nawet jeśli oznaczałoby to walkę z własnymi słabościami.


,,Bieg do gwiazd" to książka przepełniona emocjami. Jest w niej wiele bólu, żalu i smutku, ale nie brakuje też chwil radości i szczęścia. To bardzo wzruszająca powieść o walce z chorobą i przeciwnościami losu. Mimo tylu blizn, przeżyć, Ada postanawia zawalczyć o życie i normalność, której tak bardzo pragnęła odkąd zachorowała. Nie jest to jednak takie łatwe.

Nikt nigdy nie mówił, że życie musi być proste.Nikt też nie wspominał, że każdy z nas musi być szczęśliwy. Każdy kolejny dzień jest dla nas wielką zagadką, ale to, co czeka nas ,,po", jest jeszcze większą.

Przyznam, że byłam bardzo ciekawa tej książki. Zaintrygowało mnie już to, że została napisana przez Dominikę Smoleń, recenzentkę, której posty na blogu chętnie czytałam :) Myślę, że większość fanów literatury chciałąbym napisać swoją książkę, a Dominice się to udało. I na dodatek jest to jej druga książka, więc tym bardziej gratuluję sukcesów i życzę dalszych! :D

Czytając ,,Bieg do gwiazd" dowiedziałam się bardzo dużo o cukrzycy, która przecież może dotknąć wielu z nas, a pewnie znajdą się tu też osoby, które już na nią chorują, Teraz wiem, że choroba ta nie jest łatwa i trzeba pamiętać o insulinie, właściwym jedzeniu. Sama mam w rodzinie osobę chorą na cukrzycę. Jest to moja babcia, ale przyznam, że nigdy nie zagłębiałam się w tą chorobę. Czasami widuję jak mierzy sobie cukier albo podaje insulinę i myślę wtedy, że ja chyba bym tak nie umiała. Może to jednak kwestia przyzwyczajenia? A może zależy to od człowieka? Pytań jest wiele, ale puki nie jest się chorym, to nie wie się co czuje taka osoba.  

Poznając historię Ady, byłam w szoku, że oprócz babci nie miała ona wsparcia. Taka choroba może zmienić wszystko? Brak wsparcia rodziny, brak przyjaciół, co łączy się z brakiem chęci do życia. Nie mieści mi się to w głowie. 

Po otrzymaniu listu Adrianna zmienia swoje nastawienie. Poznajemy przy okazji owe postacie, które zostały niesamowicie wykreowane! Każdy z nich ma swoją przeszłość, swoje problemy i przede wszystkim każdy jest inny, co dodatkowo zachęca do poznawania ich bardziej. Moje serce osobiście skradł Łukasz! Zapewne zastanawiacie się kto to taki. Nie powiem! Przeczytajcie książkę i się dowiecie :)

Mniej myśl- więcej CZUJ
Mniej grymasów- więcej UŚMIECHU
Mniej mów- więcej SŁUCHAJ
Mniej oceniaj- więcej AKCEPTUJ
Mniej się przyglądaj- więcej DZIAŁAJ i DAWAJ
Mniej narzekaj- więcej DOCENIAJ
Mniej strachu- więcej MIŁOŚCI

Przejdę na chwilę do okładki, ponieważ jest ona GENIALNA! Naprawdę skradła moje serce i prezentuje się rewelacyjne. Zachęca do czytania :D Czcionka bardzo przyjemna, a styl pisania autorki niesamowicie lekki, przez co czyta się bardzo szybko. Rozdziały są krótkie, co dla niektórych jest ważne, więc to też zdecydowanie na plus! Całość pisana jest z perspektywy Ady, czyli głównej bohaterki, co pozwala nam ją poznać.



Jak dobrze pamiętam, to tylko raz wcześniej czytałam książkę w której poruszany był wątek choroby i tam akurat była to białaczka. ,,Bieg do gwiazd" to bardzo ciekawa książka i zdecydowanie warta przeczytania, ponieważ wiele osób choruje na cukrzyce, a tak mało wiemy o tej chorobie. Wszystko opisane jest w bardzo interesujący sposób, a na dodatek na końcu książki mamy słowniczek z najważniejszymi pojęciami dotyczącymi cukrzycy, co jest bardzo pomysłowe i przydatne! Jedyne co mi się nie podobało to zakończenie, ponieważ sprawiło, że pragnę drugiej części! Jak można skończyć książkę w takim momencie?! Jak?! Naprawdę mam nadzieję, że kolejna część się pojawi, bo jestem bardzoooo ciekawa. Moja ocena to 9/10 i naprawdę polecam sięgnąć po tę lekturę, bo jest warta uwagi! :)

Pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. O samej chorobie wiemy dużo. Faktem jest, że ludzie się tym po prostu nie interesują, póki ich to nie dotknie... i właśnie tutaj pojawia się problem. Mamy bardzo niską świadomość otaczającego nasz świata, a ten świat to również choroby, które "popularyzuje" intelektualnie nam m.in. ta książka. Świetna sprawa, fajna recenzja ;)
    ~Nudzairz

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.